Je hebt al veel tijd gestoken in procesverbetering. Je weet precies waar het ‘lekt’. Met jouw team en/of expertise van buiten heb je vastgesteld waaraan gewerkt moet worden. Alleen merk je nog weinig tot geen verschil.
Gevolg: Het kost veel communicatie om orders de deur uit te krijgen. Medewerkers werken langs elkaar heen. De omzet blijft gelijk. Of nóg erger: de omzet krimpt. Dat kan ook anders.
Met de Implementatie neem ik je alle zorgen uit handen.
Met hulp van een ervaren bedrijfskundige en senior manager bespaar je veel frustratie. De voortgang wordt bewaakt en iedereen doet wat ie moet doen. Daarmee voorkom je een hoop tijdverspilling.
Kortom: het hele proces georganiseerd op prettig – en pijnloze wijze. Duidelijke doelstellingen en een haalbare planning. Door passende communicatie bouwen we samen aan het benodigde draagvlak. Realiseer betere marges, bedien meer klanten en laat je omzet stijgen.
Voordelen Implementatie
- Realiseer echte verbeteringen
- Neem alle nodige stappen
- Meer marge
- Blije medewerkers
- Hoger rendement
- Bewandel de weg naar meer omzet

Rober weet met zijn enthousiasme en concrete aanpak mensen te overtuigen en mee te krijgen in de noodzakelijke ontwikkelingen. Hij gaat altijd voor een duurzame oplossing waarbij de organisatie in staat is de verandering vast te houden en continu te blijven verbeteren.
Wessel van Zwolle
BlueCompas
Vragen over de Implementatie
Geen implementatie is hetzelfde. Het is daarom altijd maatwerk.
We spreken vooraf toetsbare doelen af. De investering is dus altijd rendabel. Door betere marges, hogere omzet of meer tevreden medewerkers.
De implementatie is maatwerk en start met een één op één gesprek. In de praktijk duurt zo’n gesprek meestal zo’n 3 uur. Maar ik hou er geen stopwatch bij.
We maken een afspraak op locatie. We kunnen eventueel ook beeldbellen, via Microsoft Teams of Zoom.
Ik bereid mij grondig voor en we bespreken:
- Als eerste een reality check: kloppen de uitgangspunten en aannames?
- Een concrete en haalbare planning voor de benodigde stappen.
- Het hele proces organiseren
- Het starten met een kick-off sessie met alle betrokkenen
Ik bewaak de voortgang en zorg dat iedereen doet wat ie moet doen. Ik kom ook elke week op locatie. Hoe veel tijd per week is afhankelijk van het project. (Gemiddeld 0,5 tot 2 dagen per week.)
Fundamentele zaken zijn helder en duidelijk:
- Je organisatie weet wat de toekomstplannen zijn. Kortom: wat wordt er van hun verwacht?
- De medewerkers weten welke inzet verwacht wordt. Er zijn duidelijke doelstellingen om verspilling tegen te gaan.
- Je houdt als DGA tijd ‘over’. Wanneer zaken helder zijn kunnen jou medewerkers zelf hun ding doen.
Heb je nog geen helder stappenplan om dit te bereiken? Dan raad ik je aan eerst een diagnose te doen.
Je bent een DGA, directeur of senior manager van een OEM- of maakbedrijf. Je bedrijf bestaat ondertussen al een paar jaar. Je hebt al vaker meegemaakt dat zaken niet liepen zoals je wilt.
Je lost zaken regelmatig zelf, maar nu loop je vast. Je kunt wel wat extra kennis gebruiken om het aan te pakken. Daarnaast kom je hierdoor niet aan je andere verantwoordelijkheden toe.
Je wilt een snelle en adequate oplossing. Zodat de continuïteit van je organisatie niet word verstoord. En je eindelijk de door jouw gewenste stappen kunt zetten.
Voor elke situatie binnen operations, supply chain of logistiek kan ik je juist ondersteunen.
Mijn voorkeur gaat uit naar bedrijven tot 200 medewerkers.
Rober is very efficient in project management and is very sharp in understanding customer’s requirements. Making good communications is his key point. I worked with him and found him as a good team member, he delivers great service.
Jewel Sayed
ENDROiT
Vragen over Rober
De realiteit is dat veel ondernemers het zelf willen doen. Ze willen rust in de tent, maar pakken het proces van verbeteren zonder structuur of doel aan. Veel bedrijven komen dus geen stap verder.
En laten we eerlijk zijn, als het jezelf zou lukken, zou je hier niet zijn. Je bent te druk en hebt te veel andere dingen aan je hoofd. Het zelf doen kost (veel) tijd en die tijd kun je beter aan andere dingen besteden.
Maar je zit er ook te dicht op. Zelfdiagnose werkt zelden. Je hebt een frisse (én gekwalificeerde) blik nodig… en die heb ik, Rober Dijkhuizen.
Ik ben één van de meest ervaren organisatie- en processpecialisten van Nederland.
Die bovendien:
- Bijna 30 jaar (28) ervaring heeft met optimalisatie projecten
- 8 jaar een directierol heeft vervuld
- Strategisch en conceptueel denkt
- Kritische vragen stelt
- Complexe zaken eenvoudig maakt om te begrijpen
- Dagelijks met het optimaliseren van processen bezig is
- Ook snapt wat ondernemen is
Je kunt nu twee dingen doen
Optie 1: doorgaan zoals je bezig was.
Je kunt natuurlijk proberen om het tóch zelf op te lossen. Maar je weet wat ze zeggen; als je doet wat je deed, hou je wat je had.
Optie 2: contact over wat de implementatie jou brengt.
Dat kost je niks, behalve een beetje tijd.
Er zijn drie manieren om in contact te komen:
- Vul het formulier hieronder in
- Nog makkerlijker: plan je belafspraak in via mijn online agenda
- Doorpakken? Bel direct op: 06-26 34 42 66